Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2010

σχολείο.. φυλακή..

λέγανε παλιά.. όπου χτίζεται ένα σχολείο κλίνει μια φυλακή.. μάλλον οι μεγάλοι το λέγανε.. γιατί από την εποχή που πήγαινα εγώ σχολείο.. μπορώ να καταθέσω.. ότι τα περισσότερα παιδιά έβλεπαν το σχολείο σαν φυλακή..
έπεσα στο ff πάνω στην πληροφορία.. ότι μαθήτρια αποβλήθηκε από σχολείο λόγω του ότι δημιούργησε group στο fb.. αντιπάθειας στη διευθύντρια του σχολείου..
η κοινωνική δικτύωση προϋπήρχε του ιντερνετ.. αυτή η καταγγέλουσα μαμά.. και η κεραυνοβολούσα διευθύντρια. που μεγάλωσαν στον άρη;.. δεν θυμούνται πως αντιδορύσαν τα παιδιά σε κάποιους καθηγητές;.. τα ονόματα που τους έβγαζαν; ακόμα και τι πλάκες.. καρφίτσες σε καρέκλες.. δυναμητάκια.. και διάφορα άλλα;.. πιό ανώδυνο θεωρώ το group..
τι συντελείται όταν περνούν από την ομάδα των παιδιών στην ομάδα των μεγάλων;.. μήπως τα παιδιά τα καταλαβαίνουν μόνο αυτοί που δεν έχουν δικά τους;.. ή μήπως αυτοί που δεν έχουν παιδιά δε μεγαλώνουν;..

30 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

..το πρόβλημα δεν βρίσκεται στο αν έχουν ή δεν έχουν δικά τους παιδιά.. Το πρόβλημα βρίσκεται στο κούφιο κεφάλι των καθηγητών-δασκάλων-μεγάλων, όπως θες πες τους.. Γιατί δε βλέπουν τα μαθητούδια τους ως ξεχωριστές προσωπικότητες με προβλήματα, δυσκολίες, αδυναμίες, αλλά ως μικρά αποκρουστικά καλικατζαράκια..! Αλήθεια, αναρωτήθηκαν ποτέ τους γιατί τα καλικατζαράκια αντιδρούν με αυτό τον τρόπο; Ναι, ειναι μικρά, και τι μ'αυτο; Δεν παύουν να έχουν συναισθήματα, και κυρίως προβλήματα..! Για πλησίασε ρε φίλε την ψυχούλα που κάθεται στο τελευταίο θρανίο της αίθουσας και προσπαθεί να τραβήξει το βλέμμα των υπολοίπων.. Γιατί το κάνει αυτό άραγε; Μήπως γιατί ποτέ κανείς δεν του έδειξε την πρέπουσα σημασία; Γιατί τον θίγεις και τον βομβαρδίζεις με κατηγορίες και τιμωρίες και απειλές; Συλλογίστηκες ποτέ τι τραβάει στο σπίτι του, στην οικογένεια του, στο περιβάλλον του; Άντε τράβα ψάξτο, μίλησέ του και μετά, αν το βρίσκεις πρέπον και δίκαιο, απείλησέ τον όσο θες...! Αυτά τα μικρά τερατάκια, είναι δημιούργημα δικό σου...! Βρες ένα τρόπο και πλησίασε τα, αγάπησέ τα, φρόντισέ τα, μπές στον κόσμο τους... Θα ανακαλύψεις πολλά εκεί μέσα... Και ίσως τότε καταλάβεις γιατί αντιδρούν με αυτόν τον τρόπο...

koulpa είπε...

bluefairy
καλώς ήλθες!! που με βρήκες; :):)
μια χαρά τα λές.. ρε συγκινήθηκα ο γερομπισμπίκης.. :):)
ευχαρηστώ για τη συνεισφορά.. :):)
έρχομαι να ανταποδώσω την επίσκεψη :):)
την καλησπέρα μου :):)

Ανώνυμος είπε...

Εντελώς τυχαία έπεσα στο μπλόκιον σου αγαπητέ koulpa!! Και ακόμα πιο τυχαία διάβασα το τελευταίο σου σχόλιο!! :P Καλά είναι όλα στα λόγια... Στις πραξεις κωλώνουν(-ουμε)όλοι...!!

koulpa είπε...

α ευτυχής συγκηρία λοιπόν.. χάιρομαι :):)
μχ.. ναι η διαφορά μεταξή θεωρίας και πράξεις.. εγώ μόνο θεωρητικά μπορώ να μιλήσω.. καθ'ότι δε προβλέπεται να έχω σχέσεις εξάρτησης με παιδιά.. :):)

Ανώνυμος είπε...

χαχαχα, κακώς, πολύ κακώς...!! :P Είναι απίστευτος ο κόσμος των παιδιών! Αυτή η αθωότητα σε συνάρτηση με την εξυπνάδα που κρύβουν με εκπλήσει πάντα..! Ο κόσμος των παιδιών είναι απίστευτος, και ισως γι'αυτό να πιάνω κουβέντα με κάθε πεντάχρονο που βρίσκω στο δρόμο μου...! ;) Μα ακόμα πιο απρόβλεπτος είναι ο κόσμος των εφήβων... Τέσπα, πολύ το φιλοσόφησα και πάλι...!! Χάρηκα που "έπεσα" τυχαία στο blog σου..! Θα φροντίσω να "πέφτω" συχνότερα!! Φιλιά..!!

koulpa είπε...

χαχα bluefairy
δεν έγινα αντιληπτός.. εννουσα ότι δεν έχω παιδιά.. ούτε εγγόνια που θα μπορούσα να είμαι υπέυθηνος γι αυτά.. υπάρχουν τα παιδιά των φίλων.. αλλά άλλο να τα βλέπεις μια στο τόσο.. όποιος είναι έξω απ'το χωρό πολλά τραγούδια λέει.. με εφύβους δεν έχω ακόμα επαφές.. και οι φίλοι μου μεγάλοι τεκνοποιησαν :):)
να έρχεσαι.. λιγοστεύουν οι επισκέπτες.. στους νέους ελπίζω για λίγη ανταλλαγή ιδεών.. :):)

fractal είπε...

Πέρασα να δω τι κάνεις, χωρίς διάθεση για να σχολιάσω...αλά ...
Το φαινόμενο Σχολείο-φυλακή έχει πολλά σημεία για να το δει κανείς.
Μα νομίζω πως αυτό που επικαλύπτει τα πάντα είναι η προσωπικότητα του δασκάλου..
Αυτός μπορεί να κάνει την τάξη να ταξειδέψει σε στεριές θάλασσες και ουρανούς.

koulpa είπε...

fractal μου
έχω συναντήσει κάποιους καλόυς δασκάλους.. τα παιδιά μάλον καταλαβαίνουν το ενδιαφέρον.. ακόμα κι αν δεν έχουν τα προσόντα.. να παρακολουθήσουν το μάθημα.. κάποιους εκτιμούν και κάποιους όχι.. αυτοί που δε χάιρουν εκτίμησης ας αναρωτηθούν γιατί.. :):)
είναι πολλοί σημαντικοι οι δάσκαλοι που συναντήσαμε.. πιό σημαντικοί κι από τους γωνείς.. παίζουν ρόλλο στο ποιό μάθημα συμπαθούμε και πιά κατέυθυνση ακολουθούμε.. κάποιες φορές για την υπόλοιπη ζωή μας :):)
την καληνύχτα μου:):)

ΗΩΣ είπε...

Κυρίες και κύριοι, ας μην είμαστε τόσο αυστηροί. Και ο καθηγητής άνθρωπος είναι, και έχει συγκεκριμένα καθήκοντα. Το πρώτο είναι η διδασκαλία, ας μην το ξεχνάμε . Οφείλει να διδάξει κάποια βασικά πράγματα. Και δεν είναι εύκολο σε μια ομάδα 25 παιδιών, πρέπει να κρατάς την πειθαρχεία. Ως άνθρωπος μπορεί να φτάσεις κάποια στιγμή και στα άκρα, κακά τα ψέματα. Όταν σε ειρωνεύεται συστηματικά ένας πιτσιρικάς θα τον τιμωρήσεις, Γιατί δεν έχει το δικαίωμα αυτό. Επιπλέον και σημαντικότερο δεν έχει το δικαίωμα να εμποδίζει την μόρφωση των υπολοίπων. Όποιος δεν έχει καθήσει σε έδρα δεν μπορεί να ξέρει. Αλλά και από παιδαγωγική- ηθικοπλαστική άποψη κανέναν δεν έβλαψε το να μάθει να σέβεται. Το κακό ξεκινάει συνήθως από το οικογενειακό περιβάλλον του παιδιού, αλλά πώς να ασχοληθείς μόνο με ένα όταν έχεις μπροστά σου άλλα 20- 25; Φοβού και λίγο, εμείς δεν πάθαμε και τίποτα στην τελική που σεβόμασταν τους δασκάλους μας.

koulpa είπε...

xaxa ΗΩΣ
καλέ ο απόλητος τρόμος είναι να βρεθείς σε αυτή τη θέση για μένα.. αλλά γι αυτό και δεν έγινα εκπαιδευτικός.. δεν νομίζω ότι θα έπρεπε να σε μάθει ο καθηγητής κάτι.. πρέπει να σε μάθει να σκέφτεσαι και να μαθαίνεις.. βέβαια τουλάχιστον στο δυτικό πολιτισμό.. πιστεύω ότι σκοπός της παιδείας.. μετά τη θρησκία.. είναι να δημιουργεί τις άβουλε μάζες που χρηάζονται κάθε εποχή.. τις τελευταίες 10ετίες.. σε συνεργασία με την τιβι.. έπρεπε να δημιουργηθούν άβουλες συμπλεγματικές μαζες.. προφανώς στην κατηγορία εμπίπτουν και κάποιοι καθηγητές και κάποιοι μαθητες.. αλλά δε μπορείς να κατηγορείς τα παιδιά.. διοτι είναι προιόντα της εκπαίδευσης.. που τους δίνουν οι συγκεκριμένοι καθηγητές.. :):)
πωπω δε θα το διαβάσω τώρα.. ελπίζω να βγάζει νόημα.. :):)
την καληνύχτα μου :):)

maya είπε...

είναι απίστευτη η ταχύτητα με την οποία κοιμίζουν οι άνθρωποι την παιδικότητα τους.
τι εύκολα που γίνονται 'μεγάλοι'
και ξαφνικά ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ τα παιδιά .

με αηδιάζει αυτό ...

γιατι είναι οι ίδιοι που αναπολούν τα παιδικά τους χρόνια !

τσκ !


δεν ήξερα την ιστορία που λες
αλλά είναι άλλο ένα στοιχείο θλιβερό .


παρ'όλα
την καλησπέρα μου
χχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχχ

ΗΩΣ είπε...

Βρε koulpa, κι εγώ γι' αυτό εγκατέλειψα το καθηγητιλίκι. Γιατί δεν άντεχα άλλο. Θέλει γερό στομάχι και πολλή πολλή υπομονή (εγώ δεν είχα τίποτα από τα δύο, στο τέλος ήθελα να τα πνίξω όλα ομαδικά, οπότε έφυγα τρέχοντας). Αλλά για πες μου κι εσύ, πώς μπορείς να δώσεις αρχές σε έναν έφηβο στις 1-2 ώρες τη μέρα που τον βλέπεις (και πρέπει και να τον διδάξεις); Στο σπίτι του τα προηγούμενα 13-14 χρόνια τί έκαναν; πετούσαν αετό με μακριά καλούμπα; Εγώ τους γονείς κατηγορώ, άσε που δεν πιστεύω ότι όλα αυτά έγιναν μόνο για ένα γελοίο γκρουπάκι στο facebook. Δεν μου το βγάζετε από το μυαλό, σίγουρα υπήρχαν και άλλα στη μέση!

koulpa είπε...

πεταλούδι μου
δε ξέρω ακριβώς.. γεννήθηκα μεγάλος.. και δε συναναστρεφόμουν ιδιαίτερα με παιδιά.. άρχισα να καταλαβαίνω κάπως τα παιδιά.. αφού μεγάλωσα.. εσύ ξέβρεις καλήτερα μια και έχοντας ανθρωπάκια.. το έχεις δει το έργο κι από τις 2 πλευρές.. :):)
αετό θα πετάξετε; :):)
καλημερούδιαααα :):)

koulpa είπε...

χαχα ΗΩΣ
δε χρηάστηκε κάν να δοκιμάσω.. έμπενα τότε στη θέση τους.. απέναντι σε 40-50 ως και 90 παιδιά στη πρώτη δημοτικού.. και τις περισσότερες φορές τους δικιολογούσα.. είχα δοκιμάσει ιδιαίτερα σε μικρότερα ξαδέλφια και γειτωνάκια.. ερασιτεχνικά.. και δεν είχα την απαιτούμενη υπομονή απέναντι στη βλακία και την κακή διάθεση.. μεγαλώνοντας μεγάλωσε και η υπομονή μου.. :):)
μα συφνωνώ.. η αναφορά μου στου "μεγάλους" περιλαμβάνει και τους γωνείς.. και την κοινωνία γενικά.. και μια και ο χαρακτήρας αρχίζει να διαμορφώνεται τα πρώτα χρόνια.. κατά πολλούς και πριν τη γέννηση.. σαφώς οι γωνείς έχουν τη μεγαλήτερη ευθήνη.. για το χαρακτήρα.. και όχι από πρόθεση.. αλλά με το παράδειγμα της ζωής τους.. αν πάρουμε το δρόμο των ευθηνών από γωνείς σε παππούδες ποιός ξέρει που θα φτάσουμε.. το θέμα είναι αν γίνεται κάτι τώρα.. :):)
άντε παραλλήρησα πάλι.. και δε ξέρω κι αν απάντησα :):)
την καλημέρα μου :):)

maya είπε...

ΕΥΤΥΧΩΣ γλύτωσα σαν χέλι το νταβαντούρι :)))
έχω μπροστά μου μια υπέροχα δική μου μέρα ...

έχοντας τα ανθρωπάκια μου
κάνω αγώνα να μην ξεχνάω την δική τους πλευρά .
είναι ΤΟΣΟ εύκολο να κρυφτείς πίσω απο την ενηλικίωση
για να τα κάνεις βολικά όλα ...
ένα "όχι" και καθάρισες .

θέλει μαγκιά για να ζυγίζεις την υπέροχη ένταση των νιάτων .
να δίνεις το μικρόφωνο κι ας μην συμφωνείς .
να επιτρέπεις την βόλτα χωρίς φρένο .
αυτό είναι το παιδί: ολάνοιχτο σε όλα
να προκαλεί
να ψάχνει
να ΖΕΙ .

κι ας πιάνω τον εαυτό μου καμιά φορά να χλευάζω "την σαχλαμάρα των νέων"
θυμάμαι πάντα πόσο σοβαρά τα βλέπαμε και μεις κάποτε .
πρέπει να σεβόμαστε ακόμη και ό,τι δεν μας αντιπροσωπεύει πια .

άλλωστε η σαχλαμάρα των μεγάλων
είναι πολύ πιο θλιβερή και επικίνδυνη ...

χχχχχχχχχχχχχχχχχχχ

koulpa είπε...

χαχα πεταλούδι μου
χέλι; όχι προνύμφη; :):)
ναι είναι δύσκολο.. ιδιαίτερα να όταν τα ανθρωπάκια πολύ μικρά.. αλλά πρέπει να προπονήσαι.. να αντέχεις να τα βλέπεις να κάνουν τα δικά τους λάθη κι όχι τα δικά σου.. βλέποντας γύρω.. πρέπει να είναι πολύ δύσκολο.. :):)
χαχα εγώ το έχω δει μόνο από τη μεριά του παιδιού.. και ένα όχι ποτέ δεν έφτανε.. ήθελα λογική ανάλυση.. αλλά τα επιχειρηματα με έπιθαν.. :):)
χαχαχα η σαχλαμάρα των νέων είναι εκπαιδευτική.. βρίσκουν τα όριά του κόσμου.. συνήθως ξεπερνόντας τους.. πολλές φορές δέιχνοντας ότι είναι ψέυτικα.. η σαχλαμάρα των μεγάλων παίζεται.. μπορεί να είναι σαχλαμάρες που δεν έκαναν στην ώρα τους.. αλλά καταλαβαίνω ότι μάλλον αναφέρεσαι σε πραγματικές σαχλαμάρες των μεγάλων..:):)
ε παντού αλλού παραλλήρησα.. θα μου γλίτωνε το δικό μου; :):)
καλησπερούδιααααα :):)

maya είπε...

γιατί, οι προνύμφες ξεγλιστρούν ...?
οκ! το παίζω !
αχαχα

είναι εντελώς άλλο το "σαχλαμαρίζω" απο το είμαι σαχλαμάρας .
δεν υπάρχει ηλικία που να απαγορεύεται .
αλλά άμα είσαι σαχλός
ε, εμένα μου κάνει πολύ μεγάλη βρισιά .
μην ακούς τον γιάννη που θεωρεί βρισιές τις λέξεις με την στάμπα .
οι άλλες είναι πολύ πιο φονικές .

πού το πήγα τώρα ?
με κόλλησες παραλήρημα ...?

koulpa είπε...

χαχαχα πεταλούδι μου
δεν ξέρω ξέρω αν ξεγλυστρούν οι προνύμφες.. αλλά είναι η αρχική κατάσταση των περαλούδων.. χαχαχα αν και το έχει ένα κορμι σα χέλι.. δε με χαλά.. κι ας ξεγλυστρά.. παπαπαπα τι συνηρμοι σήμερις.. :):)
χαχαχα καλά εγώ δίνω σεμινάρια σαχλαμάρας από καιρού εις καιρόν.. :):)
έχω χάσει επισόδια; που να πάω να συμπληρώσω τις γνωσεις μου.. για τις βρισιές με τη στάμπα λέω.. :):)
χαχαχα είναι φαίνεται κολητικό το παραλήρημα.. :):)
καλησπερούδιααα :):)

maya είπε...

ναι βρε!
το ξέρω ποιές είναι οι προνύμφες .
και συμφωνώ μαζί σου .
όλες οι νύμφες έχουν το κάτι τους.
και τα χέλια επίσης όπως το θέτεις !
όλα κι όλα.
το ωραίο είναι ωραίο :)

όχι δεν έχασες επεισόδιο :)
πικάρω τον γιάννη που αντιπαθεί τις βρισιές .
έτσι εντελώς !


καλό μας βράδυ
χχχχχχχχχχχχχχ

Heliotypon είπε...

Η αλήθεια είναι πως όταν δεν έχεις παιδιά αισθάνεσαι ότι και η δική σου παιδική ηλικία δεν τελείωσε ακόμη. Από προσωπική εμπειρία...

koulpa είπε...

xaxaxa πεταλούδι μου
και προνύμφη και χέλι.. ότι και να σε πω καλό θα είναι.. :):)
χαχαχα που να πρωτοπάει και ό γιαννης μας.. τον έχω μπερδέδει με τα πολλά μου :):)
καλημερούδιαααα :):)

koulpa είπε...

xaxaxa heliotypon
είχα μια υπόνια αλλά μη έχοντας παιδιά.. δε ήξερα αν με την απόκτησή τους αλλάζει.. :):)
την καλημέρα μου :):)

dyosmaraki είπε...

Καλημέρα koulpa

Συμφωνώ με τα όσα λες.

Βέβαια πιστεύω επίσης πως τα παιδιά έχουν χάσει την αίσθηση του μέτρου πια. Δηλαδή εγώ δεν έχω αντίρρηση στα όσα είπε η κοπελίτσα αλλά στο ΠΩΣ τα είπε. Δηλαδή έστω και αν η διευθύντρια είναι στρίγγλα (δεν τη γνωρίζω τη γυναίκα) αντί να την "διαπομπεύσει" στο facebook θα μπορούσε να ανοίξει διάλογο μαζί της (ίσως και να το έχει κάνει δεν ξέρω) και να της εκφράσει τη δυσαρέσκειά της.

Σκέφτομαι πως η δημόσια διαπόμπευση με παραπέμπει στα φτερά και την πίσσα που κολούσαν κάποτε στους ενόχους και τους περιέφεραν στα χωριά....(εντάξει υπερβάλλω λίγο....)

Επίσης το γεγονός πως η τεχνολογία (τα κινητά) έχει καταντήσει να χρησιμοποιείται αλόγιστα μέσα στις τάξεις με βιντεοσκόπηση κάποιων στιγμών για χαβαλέ ξέρω κι εγώ, νομίζω πως δεν μου ταιριάζει σαν άνθρωπο.

Είμαι όμως έξω από το χορό οπότε μπορεί και να κάνω λάθος. Από τα όσοα άκουσα και από τα όσα μπορώ να κρίνω εκφράζω τις παραπάνω απόψεις.

koulpa είπε...

ax dyosmaraki μου
το έχουν χάσει οι γωνείς το μέτρο.. όταν προσπαθούν να τα κάνουν όλα έυκολα για τα παιδιά.. να μη μάθουν κάτι για τη ζωή.. που να το βρούν το μέτρο τα καιμένα;.. :):)
και η τεχνολογία θέλει το μέτρο της.. βεβαία τα παιδιά παιδία είναι.. με τα μέσα της εποχής θα κάνουν τις διαολιές τους.. :):)
την καλησπέρα μου :):)

σοκολάτα πορτοκάλι είπε...

Νομίζω πως αυτή θα μπορουσε να ειναι μια περιπτωση οπου ολοι εχουν άδικο.

Η διευθυντρια γιατι δεν εχει διαυλους επικοινωνίας με τους μαθητές της.

Ο σύλλογος που απέβαλε τη μαθήτρια κι ετσι ένιψε τα χέρια του αντί να λύσει το πρόβλημα της επικοινωνίας.

Η μαθήτρια γιατι ειναι ανάγωγη και δεν έδειξε τον απαιτουμενο σεβασμό στον ανθρωπο που της μαθαίνει γράμματα.

Οι γονεις της μαθήτριας επειδή χάσανε το τραίνο της παιδαγωγικής.

koulpa είπε...

xaxa sokolatoportokalaki μου
εσύ πάντως δικιο έχεις πως να το κάνουμε;.. αλλά το όλοι είναι σα το κανένας.. δεν οδηγεί σε λύση.. όχι ότι ελπίζω σε λύση.. αλλά να έχουμε να λέμε..:):)
καληνυχτούδιαααα :):)

"Ground Control to Major Tom" είπε...

Έχοντας κόρη στην ΣΤ Δημοτικού και έχοντας πλέον -σχεδόν- μάθει τα αρνητικά πρόσημα της εκπαίδευσης, το περιστατικό που αναφέρεις ευτυχώς ανήκει στην μειοψηφία και όχι το αντίθετο.
Και να σου πω θέλω κάτι ακόμα...
Όταν έχεις παιδιά, τα χαίρεσαι βλέποντας τα να μεγαλώνουν...
Αν όχι...
Απλά χαίρεσαι...

Pick up and chooce ;)


Kαλό σου βράδυ

σοκολάτα πορτοκάλι είπε...

Εχεις δικιο, Ολοι=Κανένας.
Γουέλ, νομιζω ότι τις μεγαλύτερες ευθυνες για την κατασταση τις έχει ο συλλογος των καθηγητών. Γιατί η διευθυντρια ειναι μία και έχει μία μόνο άποψη. Αλλά ο συλλογος αποτελείται από πολλους και όλοι υποχώρησαν/"συμφώνησαν" και ριξαν το προβλημα κάτω από το χαλάκι αντι να το λύσουν.

koulpa είπε...

Ground Control to Major Tom μου
ε ναι δε γίνεται κάθε μέρα.. αλλά είναι ενδεικτικό.. της κατάστασης.. :):)
χαχα εγώ επέλεξα να κάνω παιδιά.. η πρώην δεν ήθελε.. αλλά τώρα πια.. το βρίσκω εγωιστικό.. γέμισε ο πλανήτης.. δε του λείπουν οι απόγωνοί μου.. :):)
καλημερούδιαααα :):)

koulpa είπε...

χαχαχα sokkolatoportokalaki μου
ε τι περιμένεις; αποτέλεσμα από επιτροπές; πως το λένε.. "η καμιλα είναι άλογο που σχεδιάστικε από επιτροπή" ή το άλλο "αν θες να σκοτώσεις μια ιδέα ανέθεσε τη μελέτη της σε μιά επιτροπή" :):)
καλημερούδιαααα :):)